Friday, October 30, 2009

BARU PINDAH "RUMAH BARU"


  1.  Baru sehari dua ini saya dah pindah rumah baru... sebok betul sampai tak sempat nak update blog, ladang kat farmville pun dah terbiar, facebook langsung tak buka.  Aku dah betul betul keluar dari alam maya ke alam nyata.


 2.  Langkah pertama aku ialah ganti pokok landskap beracun ini  (buta-buta ).  Tapi aku kekalkan pokok pintu gerbang itu kerana itulah peninggalan sahabat baik ku Alimin.  Aku akan jaga pokok ini baik-baik ibarat aku menjaga hati beliau.  Jadi aku minta pelajar itu hias pangkalnya dgn batu mahal.. ( sebiji RM 1 ).

 

Inilah rumah baru aku...semak ? Tak jadi masalah punya, kurang dari satu bulan tempat ini akan ceria dan kondusif.  Bukan cakap besar ma... aku dah biasa urus kawasan yg luasnya berganda-ganda dari ini.

 Aku sedang berkira-kira nak bela benda ini.... Pak Mat kebun dah janji nak pawah dgn aku sebagai upah tolong tengok-tengokkan.


Semalam aku dah beli benih anggur mahal ini dari Setiawan... nak atur dalam pasu tepi rumah baru.


Kelas tambahan tiap  sabtu aku tak lupa punya... tajuk belanjawan atau baja aku rasa akan keluar, latam bebudak ini cukup-cukup... aku nak pastikan ada yang dapat SPM  A+ tapi aku sebut pada mereka "A star " . hang pa semua kena beri  hadiah itu utk Cikgu Alimin.



Aku guna kaedah kooperatif "killing keliling" supaya mereka tak tension di saat akhir begini ..... nampaknya pelajar tu dah mula makin mesra dgn aku.

Seja o primeiro a comentar

Post a Comment

  ©Template Blogger Green by Dicas Blogger.

TOPO