Monday, November 2, 2009

MEMORI LAMA

Memasuki ruang persediaan makmal peninggalan Alimin aku betul-betul teruja bila melihat kotak-kotak kayu lama yg tersusun kemas. Aku kenal betul dgn kotak-kotak itu kerana sewaktu aku bersekolah di sini suatu ketika dahulu kotak-kotak inilah tempat menyimpan bahan-bahan pameran pelbagai jenis serangga.

Waktu itu Tn Hj Murad guru Tani SEMASA sering membuat pameran serangga di tepi makmal ini.

Aku berangan-angan nak hidupkan semula suasana itu.......... namun sayangnya aku kini dah hampir-hampir tak mengingati bagaimana prosedur utk mengawat serangga.

Syukur ini era IT , Noh yg ajar aku segalanya hanya dihujung jari : KLIK 
juga KLIK



Klik utk pengkelasan serangga


Seja o primeiro a comentar

Post a Comment

  ©Template Blogger Green by Dicas Blogger.

TOPO