Saturday, May 16, 2009

ANDAINYA AKU..

Andainya nanti aku jadi ketua ...

Aku takut nanti tidak berlaku adil kepada kaum yg aku "benci"
Aku takut nanti andai hanya asik leka bermain golf dan melancong
Aku takut nanti asik bercuti menanti hari matiku

Aku takut nanti sebok menghimpun kekayaan dan membina "hutan batu".
Aku takut "anak buahku" jahil dalam ilmu bermanfaat.

Maka itu kehidupan biasalah yg aku cinta.
Marhain biasa, memadailah sekadar amanah yg ada.
Aku punya masa membelai pepohon sebagai terapi minda.
Aku punya masa siang bekerja dan malam utkNya

...kerana seluruh nikmat kehidupan ini
tiada apa apa nilai di sisiNya.

...namun segala kerja buat kita perlu jawab
di hadapan yang Esa.

"SAHAM" SIAPAKAH YG TERTINGGI UTK TANGGUNGJAWAB DOSA GAMBAR DI BAWAH?


Sumber gambar: PerisikRakyat

Seja o primeiro a comentar

Post a Comment

Blog Archive

  ©Template Blogger Green by Dicas Blogger.

TOPO